Про переваги навчання без оцінок дізнайтесь за покликанням:
Оцінювання навчальних досягнень
молодших школярів
Проаналізувавши оцінні судження (вирази), які є найдієвішими для учнів,
ми розділити їх на три групи:
- оцінні судження (вирази) оцінювання процесу роботи
(Наприклад: Я бачу, що ти старався! Мені радісно від того,
що ти активно працював під час уроку! Я приємно здивована твоєю
наполегливістю?);
- оцінні судження (вирази) оцінювання результату роботи (Наприклад:
Ти можеш краще! В тебе дуже добре вийшло! Гарна робота!
Чудовий результат! Ти робиш успіхи! Відмінно!);
- оцінні судження (вирази) оцінювання особистості учнів
(Наприклад: Молодець (вказано 25 разів), Розумник! Чемпіон!).
Вербальні судження, які допомагають перетворити звичне
“Молодець” на більш цілеспрямовані оцінювальні конструкції:
- Я задоволена тим, як ти виконав вправу…
- Дякую за допомогу з …
- Приклад/вірш набагато кращий, коли ти … Дякую тобі!\
- Я дуже ціную те, що ти охайно написав …
- Дякую, що зробив це … це означає, що я / ми можемо зараз …
- Це забрало так багато часу, але ти впорався!
Наприклад, «я задоволена тим, як ти написав», краще, ніж «молодець»,
оскільки в першому випадку оцінюється те, що виконав учень,
а в другому – його особистість.
Що варто змінити, щоб поліпшити якість оцінювання
молодших школярів:
- змінити ставлення всіх учасників навчально-виховного процесу
- до оцінювання та оцінки не як до констатації результатів діяльності,
- а як інструменту руху (розвитку) дитини;
- разом з дитиною розробити критерії оцінювання її прогресу: темпу,
- об’єму, правильності тощо;
- постійно розвивати відповідальність учня за роботу, яку він виконує,
- та впевненість у собі;
- формувати в учнів потребу у самоконтролі та самооцінці; збільшити
- використовування елементів оцінки-гри.