Проведення ДПА в початковій школі
у 2017 році (4 клас)
Державна підсумкова атестація (ДПА) у початковій школі
в 2016/2017 навчальному році проводиться відповідно до Положення про державну підсумкову
атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти та листа МОН Про проведення державної підсумкової
атестації у загальноосвітніх навчальних закладах, у 2016/2017 навчальному році.
У загальноосвітніх навчальних закладах І ступеня (початкова
школа) державна підсумкова атестація проводиться з трьох предметів:
української мови, літературного читання, математики.
Строки проведення державної
підсумкової атестації в початковій школі визначаються педагогічною радою і
затверджуються відповідним наказом керівника навчального закладу до 05 квітня
2017 року.
Атестація у 4-х класах
проводиться за місцем навчання у письмовій формі. Завдання для проведення
атестації укладають вчителі навчального закладу, відповідно до затверджених
міністерством орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань, і затверджує
керівник навчального закладу. Завдання мають відповідати державним вимогам до
рівня загальноосвітньої підготовки учнів, визначеним навчальними програмами,
затвердженими Міністерством освіти і науки України.
У школах (класах), у яких вивчення
предметів здійснюється мовами національних меншин чи іноземними мовами,
атестація може складатися мовою вивчення предмета.
У загальноосвітніх навчальних
закладах з навчанням або вивченням мов національних меншин учні можуть
додатково проходити державну підсумкову атестацію з четвертого предмета: мови національної
меншини. Рішення про проведення державної підсумкової атестації з мови
національної меншини приймається педагогічною радою на підставі письмових
звернень батьків (одного із батьків) або їх законних представників і
затверджується наказом керівника навчального закладу.
Орієнтовні вимоги до змісту
атестаційних робіт
У загальноосвітніх навчальних закладах державній підсумковій атестації
(далі атестація) підлягають результати навчальної діяльності учнів четвертих
класів з української мови (мови і літературного читання) та математики.
Атестація з української мови учнів, які почали вивчати її в поточному
навчальному році, здійснюється за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють.
Атестація з кожного предмета
проводиться письмово у формі підсумкових контрольних робіт.
Контрольні роботи проводяться в
загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до календарного планування на
другому чи третьому уроці, окрім понеділка і п'ятниці, а також днів перед і
після святкових.
На проведення контрольної роботи відводиться 1
академічна година (один урок): 5 хв. – на пояснення змісту роботи та інструкції
щодо її виконання і 35 хв. – на її виконання.
Тексти підсумкової контрольної роботи
вчитель записує до початку уроку на дошці або заздалегідь друкує на окремих
аркушах і перед уроком роздає кожному учневі.
Оцінювання підсумкових
контрольних робіт здійснюється відповідно до «Критеріїв оцінювання навчальних
досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти» (наказ
Міністерства освіти і науки від 13.04.2011 № 329,
наказ Міністерства освіти і науки України від 19.08.2016 р. № 1009 «Про
внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від
21.08.2013 № 1222»).
Додаткові підсумкові контрольні роботи у
4-х класах не проводять.
Зміст завдань для
підсумкових контрольних робіт формується відповідно до державних вимог щодо
навчальних досягнень учня/учениці, визначених чинними навчальними програмами
для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Завдання для підсумкових контрольних робіт
розробляються методичним об'єднанням учителів (кафедрою) початкових класів
загальноосвітнього навчального закладу (вчителем початкових класів у школах з
малою наповнюваністю учнів) відповідно до розділу ІІ («Особливості
конструювання змісту підсумкових контрольних робіт з навчальних предметів, з яких
проводять атестацію») Орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань для
проведення ДПА у 4-х класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2017-2018
н.р. і затверджуються адміністрацією навчального закладу.
При підготовці завдань для підсумкової контрольної
роботи необхідно враховувати такі аспекти:
·
перевірці підлягає
навчальний матеріал, що опановувався учнями впродовж навчання в початковій
школі;
·
контрольна робота
повинна містити компетентнісно-орієнтовані завдання різних рівнів складності;
·
кількість і обсяг
завдань мають бути оптимальними для виконання впродовж часового проміжку,
відведеного на контрольну роботу;
·
тестові завдання
бажано формулювати в одному стилі: або у формі запитання, або спонукання;
·
завдання для
проведення підсумкової контрольної роботи готують у двох рівноцінних варіантах
(окрім текстів для диктанту).
У загальноосвітніх навчальних закладах І ступеня (початкова
школа) державна підсумкова атестація проводиться з трьох предметів:
української мови, літературного читання, математики.
Строки проведення державної
підсумкової атестації в початковій школі визначаються педагогічною радою і
затверджуються відповідним наказом керівника навчального закладу до 05 квітня
2017 року.
Атестація у 4-х класах
проводиться за місцем навчання у письмовій формі. Завдання для проведення
атестації укладають вчителі навчального закладу, відповідно до затверджених
міністерством орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань, і затверджує
керівник навчального закладу. Завдання мають відповідати державним вимогам до
рівня загальноосвітньої підготовки учнів, визначеним навчальними програмами,
затвердженими Міністерством освіти і науки України.
У школах (класах), у яких вивчення
предметів здійснюється мовами національних меншин чи іноземними мовами,
атестація може складатися мовою вивчення предмета.
У загальноосвітніх навчальних
закладах з навчанням або вивченням мов національних меншин учні можуть
додатково проходити державну підсумкову атестацію з четвертого предмета: мови національної
меншини. Рішення про проведення державної підсумкової атестації з мови
національної меншини приймається педагогічною радою на підставі письмових
звернень батьків (одного із батьків) або їх законних представників і
затверджується наказом керівника навчального закладу.
Орієнтовні вимоги до змісту
атестаційних робіт
У загальноосвітніх навчальних закладах державній підсумковій атестації
(далі атестація) підлягають результати навчальної діяльності учнів четвертих
класів з української мови (мови і літературного читання) та математики.
Атестація з української мови учнів, які почали вивчати її в поточному
навчальному році, здійснюється за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють.
Атестація з кожного предмета
проводиться письмово у формі підсумкових контрольних робіт.
Контрольні роботи проводяться в
загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до календарного планування на
другому чи третьому уроці, окрім понеділка і п'ятниці, а також днів перед і
після святкових.
На проведення контрольної роботи відводиться 1
академічна година (один урок): 5 хв. – на пояснення змісту роботи та інструкції
щодо її виконання і 35 хв. – на її виконання.
Тексти підсумкової контрольної роботи
вчитель записує до початку уроку на дошці або заздалегідь друкує на окремих
аркушах і перед уроком роздає кожному учневі.
Оцінювання підсумкових
контрольних робіт здійснюється відповідно до «Критеріїв оцінювання навчальних
досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти» (наказ
Міністерства освіти і науки від 13.04.2011 № 329,
наказ Міністерства освіти і науки України від 19.08.2016 р. № 1009 «Про
внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від
21.08.2013 № 1222»).
Додаткові підсумкові контрольні роботи у
4-х класах не проводять.
Зміст завдань для
підсумкових контрольних робіт формується відповідно до державних вимог щодо
навчальних досягнень учня/учениці, визначених чинними навчальними програмами
для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Завдання для підсумкових контрольних робіт
розробляються методичним об'єднанням учителів (кафедрою) початкових класів
загальноосвітнього навчального закладу (вчителем початкових класів у школах з
малою наповнюваністю учнів) відповідно до розділу ІІ («Особливості
конструювання змісту підсумкових контрольних робіт з навчальних предметів, з яких
проводять атестацію») Орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань для
проведення ДПА у 4-х класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2017-2018
н.р. і затверджуються адміністрацією навчального закладу.
При підготовці завдань для підсумкової контрольної
роботи необхідно враховувати такі аспекти:
·
перевірці підлягає
навчальний матеріал, що опановувався учнями впродовж навчання в початковій
школі;
·
контрольна робота
повинна містити компетентнісно-орієнтовані завдання різних рівнів складності;
·
кількість і обсяг
завдань мають бути оптимальними для виконання впродовж часового проміжку,
відведеного на контрольну роботу;
·
тестові завдання
бажано формулювати в одному стилі: або у формі запитання, або спонукання;
·
завдання для
проведення підсумкової контрольної роботи готують у двох рівноцінних варіантах
(окрім текстів для диктанту).