четвер, 8 червня 2017 р.

Аналіз роботи методичного об`єднання
вчителів початкових класів
відділу освіти Скалатської міської ради

за 2016-2017 н.р. 

      В 2016-2017 н.р. робота МО вчителів початкових класів відділу освіти Скалатської міської ради була спрямована на вирішення проблемних завдань навчання і виховання учнів. З урахуванням рівня організації навчально-виховного процесу,особливостей складу учнів початкових класів, учителі, члени МО працювали над науково-методичною темою: «Формування професійної компетентності педагогів в умовах впровадження оновленого Державного стандарту» тобто:
-         Проведення уроків відповідно до методики та вимог змістових ліній оновленої програми початкової школи;
-         Розвиток пізнавальних здібностей молодших школярів (пам'яті, логічного і творчого мислення, уяви);
-         Щоденний інструментарій вчителя (календарно-тематичне планування, поурочні плани, класний журнал);
-         Ведення учнями зошитів, додержання орфографічного режиму;
-         Організація виховної діяльності учнями;
-         Самоосвіта вчителя.
     В комплексі все це і складає методичну роботу, роботу з кадрами.
  У складі МО працювали 53 вчителі, які мають наступні кваліфікаційні категорії:
-         вчителі з вищою категорією – 21
-         вчителі з І кваліфікаційною категорією – 11
-         вчителі з ІІ кваліфікаційною категорією – 1
-         спеціалісти з вищим кваліфікаційним розрядом – 15
-         вчителі із званням «старший вчитель» - 17
-         молодий вчитель (стаж роботи до 3 років) – 3
 
    Цього року присвоєно педагогічне звання «Старший учитель»
Мудрій Н.Я., вчителю початкових класів Зарубинецької філії Скалатської ЗОШ І-ІІІ ст.
 
     Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» педагогічним працівникам:
-         Придомірській Іванні Петрівні, вчителю початкових класів Новосілківської ЗОШ І-ІІ ст.;
-         Паламар Ірина Петрівні, вчителю початкових класів Новосілківської ЗОШ І-ІІ ст.;
-         Кохан Мирославі Петрівні, вчителю початкових класів Подільського НВК.
     Свої знання, уміння, професіоналізм, всесторонню обізнаність вчителі нашого відділу освіти втілюють у всіх сферах життя. Конкурс «Учитель року» є цьому підтвердженням. Придомірська Іванна Петрівна, вчитель початкових класів Новосілківської ЗОШ І-ІІ ст. зайняла ІІ місце в ІІ етапі конкурсу «Учитель року-2017» в номінації «Початкова освіта». Методичний кабінет відділу освіти узагальнив та поширив матеріали учасниці конкурсу серед педагогічних працівників ЗНЗ Скалатської міської ради.
       Аналіз роботи методичного об`єднання вчителів початкових класів за рік показав, що підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функції навчання, до пошуку його ефективних форм і методів. 
      Методичну майстерність вчителі початкових класів підвищують шляхом участі у роботі шкільних методоб`єднань, методичних та психолого-педагогічних семінарах, шляхом самоосвіти. Свою діяльність вчителі початкових класів спрямовують на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання та виховання дітей, а головне на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.
    Згідно плану МО початкових класів було проведено 4 засідання у нестандартній формі: навчальний семінар, засідання круглого столу, психолого-педагогічний практикум, методична сесія.
 Обговорювались питання роботи з обдарованими дітьми, основні форми роботи інтерактивного навчання, розвиток  розумової діяльності молодших школярів, удосконалення і розвиток техніки читання в початкових класах. Вчителі ділилися досвідом роботи з цих питань. Кращі елементи методики, що застосовуються кожним учителем фіксувалися всіма педагогами та бралися на замітку.
   Також на засіданнях МО було розглянуто питання про розвантаження програм для початкових класів, стан ведення документації, орієнтовані вимоги до оцінювання навчальних досягнень учні, організація та проведення ДПА у 4 класах. Вчителі готували доповіді, реферати, давали відкриті уроки, виховні заходи. Робота методичного об`єднання будувалася на основі діагностики та прогнозування, була спрямована на забезпечення потреб вчителя.
    Творча група вчителів початкових класів працювала над проблемою «Використання здоров`язберігаючих технологій в навчально-виховному процесі у початкових класах».
     Було проведено практичне заняття творчої групи на базі Кривенської ЗОШ І-ІІ ст., де прийняли участь вчителі початкових класів та гостя з м.Сєвєродонецьк Луганської обл. – вчитель початкових класів Землянська Альона Юріївна, яка перебувала в нас по проекту обміну «Змінимо країну разом!» потрібно відмітити хорошу організацію зустрічей, методичну підготовку вчителів, національний колорит шкіл громади. У березні 2017 року було проведено відкрите заняття творчої групи на базі Городницької ЗОШ І-ІІст. по вивченню даної проблеми.    
    Члени творчої групи під керівництвом методиста Тихоліз С.Л. створили методичний  посібник «Здоров`язберігаючі технології, як умова успішного розвитку молодших школярів», як підтвердження своєї роботи за минулий навчальний рік. Посібник затверджений науково-методичною радою відділу освіти від 12.06.2017р., протокол №5.
     Аналіз роботи свідчить, що за цей рік значно підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання навчальних предметів, посилилась увага до виховної  та розвивальної функцій навчання, до пошуку ефективних форм і методів.
     З 24.11 по 23.12.2016 року було вивчено стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з літературного читання в початкових класах ЗНЗ Скалатської  міської ради. Під час моніторингу було проаналізовано вміння молодших школярів читати вголос з дотриманням найважливіших орфоепічних норм української літературної мови; інтонувати різні речення за метою висловлювання.
    Під час вивчення були відвідані та проаналізовані уроки в Городницькій ЗОШ І-ІІ ст., Кривенській ЗОШ І-ІІ ст., Зарубинецькій ЗОШ І ст.; проведені бесіди з учителями та учнями, досліджено рівень навчально-матеріального й методичного забезпечення з предмета та ефективність його використання в навчально-виховному процесі, рівень навчальних досягнень учнів початкових класів з читання, перевірено стан ведення документації, навички читання вголос учнів 2-4 класів, досвід читацької діяльності учнів та ефективність позакласної роботи з читання.
    Відділом освіти проводилось моніторингове дослідження якості філологічної освіти з української мови учнів 4-х класів загальноосвітніх закладів відділу освіти Скалатської міської ради. Мета дослідження: вивчити рівень навчальних досягнень учнів 4-х класів з української мови. Для здійснення моніторингового дослідження учням 4-х класів було запропоновано виконати контрольну роботу у формі диктанту. Завдання відповідає вимогам змістової частини програми з української мови та віковим особливостям учнів.
    У моніторингову дослідженні брали участь такі школи:
1.     Староскалатська ЗОШ І-ІІІ ступенів;
2.     Остап`ївська ЗОШ І-ІІІ ступенів;
3.     Магдалівська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені родини Голоядів;
4.     Колодіївська ЗОШ І-ІІІ ступенів;
5.     Полупанівська ЗОШ І-ІІ ступенів;
6.     Новосілківська ЗОШ І-ІІ ступенів;
7.     Городницька ЗОШ І-ІІ ступенів;
8.     Кривенська ЗОШ І-ІІ ступенів.
    Аналізуючи роботи учнів 4-х класів, можна зазначити, що діти оволоділи правилами, які  ґрунтуються на вмінні співвідносити вимову й написання слова, зокрема такі, як вживання я, ю,є, подовження приголосних. Невелика кількість помилок на позначення меж речення.
    Успішне засвоєння навчального матеріалу залежить не лише від пізнавальних можливостей і здібностей дітей, а й від організації вчителем роботи на уроці, коли кожен учень працює з оптимальним навантаженням. Вчителям початкових класів було рекомендовано більше уваги приділяти диференційованому підходу, коли форми й методи навчання добираються відповідно до індивідуальних здібностей дитини, сприяють її повноцінному розвитку.
    Вчителі початкових класів повсякденно прагнуть підсилити виховний потенціал уроків та позаурочної діяльності, формують і закріплюють традиції школи, народу. Саме тому було проведено вивчення стану національно-патріотичного виховання у початкових класах. В планах роботи ШМО класних керівників початкових класів поставлено на розгляд питання впровадження національно-патріотичного виховання в навчально-виховний процес школи. Протоколи проведення засідань, матеріали є в наявності.   
     Аналіз планів виховної роботи класних керівників ЗНЗ початкової школи свідчить про те, що патріотичне  виховання здійснюється відповідно нормативно-правових та концептуальних документів як державного, так і регіонального рівнів. Підготовлено матеріали і проведено перший урок з теми «Це наше і це твоє», заплановані заходи до відзначення пам`ятних дат, уроки мужності та інші виховні заходи направлені на виховання громадянина, патріота держави Україна. Методоб`єднання вчителів підготувало збірник виховних заходів та уроків національно-патріотичного спрямування, на допомогу вчителям початкових класів, який затверджений науково-методичною радою відділу освіти від 12.06.2017р., протокол №5.
       Важливим у роботі методоб`єднання початкових класів є відкриті заходи, семінари. Саме тому приємні спогади залишились у членів МО проведеного на базі Новосілківської ЗОШ І-ІІ ст. Свято весни, подароване дітьми та  педагогами, викликало теплі почуття у всіх присутніх. А сувеніри пташок ще довго нагадували про приємні хвилини проведені у стінах цієї школи.
      Цього року вже вкотре учні початкових класів брали участь у Всеукраїнському природничо-інтерактивному конкурсі «Колосок» та ХVІІ Міжнародному конкурсі знавців української мови ім. П.Яцика, де учениця Городницької ЗОШ І-ІІ ст., Мушинська Ірина, керівник Шевчук Марія Микитівна,  зайняла ІІ місце у ІІ  етапі.
      Відповідно до плану роботи та з метою розвитку пізнавальних інтересів, поглиблення знань з навчальних предметів молодших школярів з 20 по 24 березня у школах був проведений «Тиждень  початкової школи».
Отже, методоб`єднання початкових класів продовжує працювати над даною проблемою, нас чекають нові здобутки, нові завдання та цікаві будні!


Завдання МО на 2017-2018н.р.:

1.     Поповнення «Банку Ідей» педагогічної творчості вчителів початкових класів;
2.     Нестандартні форми проведення уроків;
3.     Вернісаж творчих робіт «Мій найкращий урок»;
4.     Психологічна скарбничка. Аналіз результатів анкетування «Що заважає мені вчитися?»;
5.     Круглий стіл «Створення ситуації успіху у молодших школярів»;
6.     Впровадження інноваційних технологій;
7.     Урізноманітнення форм індивідуального підходу до навчання та виховання учнів з метою виявлення та розвитку творчо обдарованих учнів; розкриття творчих здібностей учнів початкових класів;
8.     Розвиток в учнів самостійного критичного та креативного мислення, навичок інтерактивного здобування знань.

  


Методист відділу освіти                                                                                             С.Л.Тихоліз