“Як заповнювати журнал та
спілкуватися про оцінки учнів з батьками після зміни Орієнтовних вимог
оцінювання в 1-4 класах?”
На численні запити вчителів МОН підготувало
роз’яснення стосовно деяких пунктів Орієнтовних вимог до оцінювання навчальних
досягнень учнів 1-4 класів. З ними можна ознайомитись у листі Міністерства
освіти і науки України №1/9-464 від 06 вересня 2016 року.
“У вчителів виникали питання, як працювати
зі змінами до Орієнтовних вимог оцінювання в 1-4 класах. Запитання були
технічними, наприклад, як заповнювати класний журнал, чи як правильно
спілкуватися з батьками про оцінки їх дітей. Тому ми написали цей лист, в якому
дали роз’яснення, якими можуть послуговуватись педагоги при організації своєї
роботи ”, - зазначила головний спеціаліст департаменту загальної середньої
освіти МОН Алевтина Лотоцька.
Так, “зар.” (зараховано) рекомендується
ставити в журналі за предмети, що оцінюються вербально - «Інформатика»,
«Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», інтегрований курс «Мистецтво»,
«Основи здоров’я», «Фізична культура», «Я у світі» та «Трудове навчання», а
також другокласникам у школах, де вербальне оцінювання всіх предметів введено
педагогічною радою.
Колонку для оцінювання ведення зошитів в
Класному журналі МОН радить прибрати взагалі, адже за новими Орієнтовними
вимогами ведення зошитів не оцінюється.
У методичних рекомендаціях наголошується, що
оцінка учня - це конфіденційна інформація. Це нововведення також викликало питання вчителів, тому в
листі МОН пояснює, який формат спілкування між батьками, вчителями та учнями
можна використовувати, щоб максимально задовольнити цю вимогу.
Зокрема, на уроці вчитель може висловити
вербальну оцінку учня – усно похвалити його, або тактовно вказати на помилку.
Важливо також доброзичливо і детально пояснити, в чому помилився учень,
порадити йому, як виправити ситуацію. Натомість оцінка в балах (що відповідає
озвученій учителем на уроці вербальній оцінці) ставиться в щоденник на перерві
або після уроку.
Інформація
у балах також не озвучується на батьківських зборах. Вчитель, за запитом
батьків, може надати оцінки індивідуально для кожної родини в письмовому
вигляді, або озвучити їх в особистій бесіді з батьками.
Школам необхідно відмовитись від оприлюднення
рейтингів навчальних досягнень учнів одного класу, або класів на паралелі.
Інформація про успішність учнів класу може використовуватись вчителями виключно
для методичної роботи з метою підвищення ефективності навчального процесу.
В
листі Міністерства також звертають увагу на те, що учитель може самостійно
прийняти рішення про вибір кольору ручки для перевірок і оцінювання письмових
робіт та фіксації у щоденниках або обговорити це питання з учнями, батьками і
прийняти спільне рішення.
Зараз Міністерство працює над підготовкою
проекту наказу «Про затвердження Змін до Інструкції щодо заповнення Класного
журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів», який буде
подано на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та в якому будуть
враховані рекомендації щодо заповнення Класного журналу.
“Як заповнювати журнал та
спілкуватися про оцінки учнів з батьками після зміни Орієнтовних вимог
оцінювання в 1-4 класах?”
На численні запити вчителів МОН підготувало
роз’яснення стосовно деяких пунктів Орієнтовних вимог до оцінювання навчальних
досягнень учнів 1-4 класів. З ними можна ознайомитись у листі Міністерства
освіти і науки України №1/9-464 від 06 вересня 2016 року.
“У вчителів виникали питання, як працювати
зі змінами до Орієнтовних вимог оцінювання в 1-4 класах. Запитання були
технічними, наприклад, як заповнювати класний журнал, чи як правильно
спілкуватися з батьками про оцінки їх дітей. Тому ми написали цей лист, в якому
дали роз’яснення, якими можуть послуговуватись педагоги при організації своєї
роботи ”, - зазначила головний спеціаліст департаменту загальної середньої
освіти МОН Алевтина Лотоцька.
Так, “зар.” (зараховано) рекомендується
ставити в журналі за предмети, що оцінюються вербально - «Інформатика»,
«Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», інтегрований курс «Мистецтво»,
«Основи здоров’я», «Фізична культура», «Я у світі» та «Трудове навчання», а
також другокласникам у школах, де вербальне оцінювання всіх предметів введено
педагогічною радою.
Колонку для оцінювання ведення зошитів в
Класному журналі МОН радить прибрати взагалі, адже за новими Орієнтовними
вимогами ведення зошитів не оцінюється.
У методичних рекомендаціях наголошується, що
оцінка учня - це конфіденційна інформація. Це нововведення також викликало питання вчителів, тому в
листі МОН пояснює, який формат спілкування між батьками, вчителями та учнями
можна використовувати, щоб максимально задовольнити цю вимогу.
Зокрема, на уроці вчитель може висловити
вербальну оцінку учня – усно похвалити його, або тактовно вказати на помилку.
Важливо також доброзичливо і детально пояснити, в чому помилився учень,
порадити йому, як виправити ситуацію. Натомість оцінка в балах (що відповідає
озвученій учителем на уроці вербальній оцінці) ставиться в щоденник на перерві
або після уроку.
Інформація
у балах також не озвучується на батьківських зборах. Вчитель, за запитом
батьків, може надати оцінки індивідуально для кожної родини в письмовому
вигляді, або озвучити їх в особистій бесіді з батьками.
Школам необхідно відмовитись від оприлюднення
рейтингів навчальних досягнень учнів одного класу, або класів на паралелі.
Інформація про успішність учнів класу може використовуватись вчителями виключно
для методичної роботи з метою підвищення ефективності навчального процесу.
В
листі Міністерства також звертають увагу на те, що учитель може самостійно
прийняти рішення про вибір кольору ручки для перевірок і оцінювання письмових
робіт та фіксації у щоденниках або обговорити це питання з учнями, батьками і
прийняти спільне рішення.
Зараз Міністерство працює над підготовкою
проекту наказу «Про затвердження Змін до Інструкції щодо заповнення Класного
журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів», який буде
подано на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та в якому будуть
враховані рекомендації щодо заповнення Класного журналу.